Porsche Taycan Turbo S zestawiany był z Teslą Model S P100D/Performance, żeby pokazać jego nadzwyczajne osiągi. Wszystko wskazuje na to, że jego zużycie energii jest równie nadzwyczajne – ale tutaj do porównań lepszy może okazać się Tesla Cybertruck.
Koszmarnie wysokie zużycie energii w Porsche Taycan Turbo S
Zgodnie z pomiarami amerykańskiego dziennikarza motoryzacyjnego, które opisał portal www.elektrowoz.pl, najmocniejszy Porsche Taycan Turbo S potrafi pożreć 357 Wh energii na kilometr (35,7 kWh/100 km).
Czy to dużo? Nawet elektryczny samochód dostawczy, Volkswagen e-Crafter, wypada lepiej, bo obiecuje realne zużycie energii wynoszące poniżej 300 Wh/km (30 kWh/100 km). A lider oszczędności, Tesla Model 3 (2020) Standard Range Plus zadowala się zaledwie 149 Wh/km (14,9 kWh/100 km)!
Z czym zatem należałoby porównywać sportowego elektryka Porsche? Wymiary zewnętrzne przypominają Teslę Model S. Miejsce na tylnej kanapie kojarzy się z Oplem Corsa-e. Podobnie wygląda zasięg, przynajmniej według pomiarów EPA i przytoczonego wyżej testu.
Może się zatem okazać, że gdy chodzi o zużycie energii, Porsche Taycan będzie mógł śmiało stanąć do zawodów z Teslą Cybertruck. Elektrycznym pickupem. Półciężarówką:
Ok, who did this? #Porsche #Taycan pic.twitter.com/54ne5nCAyn
— 🐶Earl of Frunkpuppy🐶 (@28delayslater) January 12, 2020