Kiedy podczas prezentacji Cybertrucka szyby w drzwiach spękały od uderzenia, Elon Musk był wyraźnie zdetonowany. Od tego momentu regularnie spoglądał na samochód, dukał jakieś obietnice i bardzo szybko zakończył imprezę. Do dziś Tesla nie udostępnia premiery online (ale można obejrzeć ją na innych kanałach).
Wygląda jednak na to, że już przetrawił problem.
Tesla sprzedaje koszulki z wzorem zbitej szyby Cybertrucka
Szybka nawigacja
Przypomnijmy: Elon Musk był tak bardzo pewny szyb Cybertrucka – elektrycznego pickupa Tesli – że poprosił głównego projektanta firmy, by rzucił w nie ciężką kulą. Zdziwił się, gdy okazało się, że obie szyby popękały podczas uderzenia. Nie stłukły się całkowicie, jednak spękały.
W trakcie premiery i tuż po niej uznano to za dużą wpadkę, ale w ciągu doby okazało się, że zdarzenie miało niebywałą nośność marketingową. Media z całego świata pokazał kosmicznie wyglądającego elektrycznego pickupa, oczywiście z popękanymi szybami. O Tesli zrobiło się głośno, producentem i elektrycznymi ciężarówkami zainteresowali się ludzie, którzy nigdy wcześniej nimi nie jeździli.
Liczba rezerwacji urosła w błyskawicznym tempie do ponad 350 tysięcy, co okazało się wynikiem niewiele gorszym niż przy Tesli Model 3:
Musk początkowo chyba przeżywał problem z szybami, jednak teraz najwyraźniej go przetrawił. Do sklepu Tesli właśnie trafiły koszulki z wzorem zbitej szyby pickupa Tesli. Można je zamówić TUTAJ w cenie 35 dolarów (równowartość 133 zł netto).
Dlaczego szyby Cybertrucka „nie powinny” się stłuc?
Musk spodziewał się, że szyby Cybertrucka wytrzymają uderzenie, ponieważ prawdopodobnie wykonano je z alonu. Alon to komercyjna nazwa spieku ceramicznego na bazie aluminium, który szef Tesli opisał jako „przezroczysty metal”. Dzięki zawartości metalu w strukturze alon jest o wiele bardziej wytrzymały od klasycznych kuloodpornych szyb przy niższej grubości i masie.
> Tesla Truck / Cybertruck – podczas testów szyby się nie tłukły [wideo]