Fanpage TeslaSzczecin zamieścił informację o ładowaniu Tesli Model X z wykorzystaniem adaptera CCS. Na szybkiej stacji ładowania samochód osiągnął dokładnie taką samą szybkość, jak w wypadku Chademo – około 46 kW. Przejściówka CCS-Type 2 jest już ponoć dostępna w serwisie Tesli w Warszawie.
Adapter CCS-Type 2 do Tesli: cena, dostępność i moc ładowania
Szybka nawigacja
Zacznijmy od końca: przy podłączeniu do stacji ładowania 50 kW moc ładowania będzie właśnie taka: do 50 kW (czyli realnie ~45 kW kW). Gdy wepniemy się do stacji o mocy 100 kW, moc ładowania dla największych baterii osiągnie niecałe 100 kW. Najwyższe zanotowane na świecie wartości dotyczyły ultraszybkich stacji ładowania CCS: Tesle Model S i X osiągały z nimi od 115 do 135 kW, w zależności od wersji samochodu.
> Tesla Model S 100D ładująca się z mocą 135 kW przez CCS. Szybciej niż na Superchargerze!
Podsumowując: do około 115 kW szybkość ładowania przez adapter zależy od mocy stacji ładowania. Powyżej tej wartości dużo zależy od wersji samochodu: osiągniemy albo tyle, ile na Superchargerach, albo nieco więcej.
Gdzie kupić?
Adapter Type 2-CCS Tesli jest już dostępny w serwisach, ma być nawet dostępny w polskim serwisie Tesli w Warszawie. Jego koszt wraz z wymianą wiązki to 500 euro, co na dziś daje równowartość 2,13 tysiąca złotych. Czas wymiany to około 4 godzin (źródło), ponoć obecnie pracownicy serwisu czekają na części.
Na grupie Kierowcy samochodów elektrycznych pojawiła się też jedna ciekawostka: otóż wymiana gniazda i możliwość zastosowania przejściówki Type 2-CCS ma być dostępna wyłącznie w samochodach z automatycznym zamykaniem klapki portu ładowania. Nie jest to jednak informacja pewna.
> Ile ubywa zasięgu, gdy Tesla Model 3 stoi nieużywana? Oto vampire drain po 19 dniach: 31 km
Zdjęcie otwierające: moment tuż przed rozpoczęciem ładowania. Widoczna jest przejściówka nałożona na kabel z wtyczką CCS (c) TeslaSzczecin / Facebook