Kiedy wejdziemy do konfiguratora Tesli, zauważymy, że Tesla Model 3 RWD (2022) oferuje obecnie zasięg wynoszący 491 jednostek WLTP. Kto jednak obsunie stronę nieco niżej, będzie zaskoczony. Maksymalna szacunkowa wartość zasięgu na 18-calowych felgach Aero to aż 510 jednostek WLTP.
Większy zasięg Tesli Model 3 ~55 (60) kWh
Temat poruszaliśmy już wczoraj w artykule Tesla z dopłatą „Mój elektryk” NFOŚiGW do firmy? W tej chwili kwalifikuje się już tylko Tesla Model 3 SR+, ale wygląda na to, że nie wszyscy zauważyli różnicę. Nie eksponuje jej nawet Tesla, która w konfiguratorze informuje na dzień dobry, że Model 3 RWD oferuje 491 jednostek zasięgu WLTP:
Kiedy jednak zjedziemy do informacji o kołach, okazuje się, że wartość ta dotyczy 19-calowych felg Sport. Przy 18-calowych felgach Aero mamy „szacunkowo” nawet 510 jednostek WLTP. Przełączanie się między nimi wywołuje zresztą dość zaskakujący efekt, wybór felg 19-calowych powoduje podgląd… wnętrza samochodu:
510 jednostek WLTP dla felg Aero to doskonały wynik, który powinien przełożyć się na:
- 300 kilometrów zasięgu autostradowego przy „staram się trzymać 120 km/h” i rozładowaniu baterii do 0,
- 430 kilometrów zasięgu w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do 0,
- 270 kilometrów zasięgu autostradowego przy rozładowaniu baterii do 10 procent,
- 210 kilometrów zasięgu autostradowego przy baterii działającej w przedziale 80->10 procent (jazda na dłuższe dystanse).
Tesla Model 3 (2022) RWD ma ma baterię ~55 (60) kWh zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) produkowane przez CATL. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,1 sekundy, ma w standardzie podgrzewanie kierownicy i siedzisk we wszystkich fotelach, szklany dach, indukcyjną ładowarkę telefonów, obicia ze sztucznej skóry i system audio obsługujący dźwięk przestrzenny.
Aktualnie wszyscy nabywcy Tesli w Polsce zyskują też darmowy dostęp do Łączności Premium. W przyszłości, możliwe że w I kwartale 2022 roku, abonament na Premium Connectivity może stać się płatny.