We wtorek, 16 listopada, niektóre ceny Tesli w Polsce ponownie poszły w górę. Przedsiębiorcy, którzy są zdecydowani na Teslę do firmy i chcieliby uzyskać na nią dopłatę w ramach programu „Mój elektryk”, mają do wyboru tylko jedno auto: Teslę Model 3 RWD, dawniej Standard Range Plus / SR+.

Wynajem długoterminowy Tesla Model 3 – Arval, rata od 2 209 zł miesięcznie

Aktualne ceny Tesli Model 3 są następujące:

  • 219 990 złotych za Model 3 „Napęd na Tylne Koła”,
  • 249 990 złotych za Model 3 Long Range.

Jeśli jesteśmy jednoosobową działalnością gospodarczą, chcielibyśmy użytkować samochód służbowo oraz prywatnie (tj. odliczamy 50 procent VAT) oraz zależy nam na dofinansowaniu w ramach programu „Mój elektryk” NFOŚiGW, musimy kupić samochód nie droższy niż 201 793 zł netto / 248 206 zł brutto. A to oznacza, że Tesla Model 3 Long Range jest o 1 784 złote za droga – i to w wariancie podstawowym, bez żadnych dodatków! W progu mieści się nam wyłącznie Tesla Model 3 RWD, zwana dawniej Standard Range Plus.

Oczywiście, jeśli najważniejszy jest dla nas zasięg, tak naprawdę możemy zdecydować się na Teslę Model 3 Long Range. Tylko że wybór tego wariantu oznacza zakup wyłącznie na firmę, konieczność prowadzenia szczegółowej kilometrówki i tak dalej. Takie podejście może i się sprawdzi, gdy pracujemy w Uberze lub korporacji taksówkowej, ale nie ma większego sensu, kiedy pracujemy inaczej. Zostaje nam więc standardowa Tesla Model 3 (2022), która wcale nie jest taka zła, jak mogłoby się wydawać.

Tesla Model 3 „Napęd na Tylne Koła” – czy warto?

Auto ma kilka zalet w porównaniu do starszego rocznika modelowego (2021). Najważniejsza z nich to zastosowanie większej baterii o pojemności około 56 (60) kWh. W efekcie obiecywany przez producenta zasięg samochodu rośnie do 491, a nawet 510 jednostek WLTP [ta ostatnia informacja znajduje się przy felgach, patrz ilustracja poniżej], co powinno oznaczać około 400+ kilometrów zasięgu w trybie mieszanym i około 300-310 kilometrów zasięgu autostradowego przy „staram się trzymać 120 km/h”.

Bateria nowej Tesli Model 3 (2022) została zbudowana w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), co oznacza, że powinniśmy regularnie ładować ją do pełna. Mamy więc do dyspozycji pełną pojemność akumulatora i nie musi się martwić o to, że eksploatacja w tak szerokim zakresie przyspieszy degradację. W dodatku standardem w ogniwach LFP jest kilka tysięcy cykli pracy, czyli ponad 1 milion kilometrów przebiegu przy jeździe autostradowej!

Ostatnią istotną zaletą Tesli Model 3 (2022) jest standardowe wyposażenie, w którego skład wchodzą m.in. matrycowe reflektory [tak było od końca 2020 roku; nie mamy jeszcze ostatecznego potwierdzenia, że wariant też je ma], szklany dach i podgrzewana kierownica wraz z siedziskami przednich i tylnych foteli:

Wynajem długoterminowy Tesli Model 3 RWD startuje od 2 209 złotych netto miesięcznie, o ile tylko zdecydujemy się na okres 36-miesięczny (3 lata) i zadeklarujemy, że nie przejedziemy rocznie więcej niż 15 000 kilometrów. Samochód możemy uzyskać bez wpłaty własnej, dofinansowanie w ramach programu „Mój elektryk” sprawi, że miesięczna rata będzie o ponad 600 złotych tańsza.

To może Cię zainteresować
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz komentarze
0
Skomentujx
()
x