Otworzono nową stację ładowania Supecharger V4 Tesli w Holandii. Nowy wygląd bez wycięcia, długość kabla zwiększona do 3 metrów, większe miejsca parkingowe oraz napięcie ładowania do 1000V DC!

Tesla otworzyła 15 marca 2023 roku nowy punkt ładowania ze stanowiskami V4 nowej generacji w Harderwijk w Holandii. Na miejscu znajdziemy 16 stanowisk ze złączami tylko CCS (obiekt marzeń dla każdego właściciela Tesli w Polsce).  Nowy wygląd jest rewolucją w stosunku do dotychczasowej linii designerskiej Superchargerów V2 i V3. Mamy duży prostopadłościan w kolorze szarej bieli, bez wycięcia na kabel i złącze trzymające wtyczkę. Jest on zaokrąglony u dołu, zgrabnie przechodząc w czarny postument.

Napis TESLA jest oczywiście podświetlany. Pomiędzy przednim i tylnym panelem mamy boki w kolorze czarnym, które wizualnie ukrywają kabel i wtyczkę CCS2.

Zmiana wyglądu ma przede wszystkim ukryć większą długość kabla ładowania. Według użytkownika Esthera Kokkelmansa, który odwiedził stację, ma on długość ok. 3 metry. To ponad metr więcej niż aktualne długości kabli w Superchargerach V2 i V3. Dłuższy kabel to więcej elastyczności przy podłączeniu.

Miejsce parkingowe wygląda na szersze. Kabel z wtyczką CCS sięgnie w obu kierunkach na tą samą długość. Powinien starczyć do złącz umieszczonych na błotnikach.

Zmieniło się również położenie miejsca parkingowego dla ładowanego samochodu. Podpinanie samochodów Tesli powinno być łatwiejsze, bardziej elastycznie. Zniknęły bariery hamulcowe na podłożu dla określenia optymalnej odległości ustawienia samochodu od ładowarki (tylko dla samochodów producenta). Szczególnie poprawi to możliwość przyszłego ładowania samochodów elektrycznych innych marek (na tę chwilę Tesla nie udostępnia tej stacji dla aut innych niż Tesla).

Tabliczka znamionowa Superchargera V4 (teslarati.com)

Zgodnie z informacjami zawartymi na tabliczce znamionowej parametry znamionowe również uległy zmianie. Prąd ładowania DC pozostał na niemal tym samym poziomie co dla v3 (631 A vs 615 A). Napięcie ładowania zmieniło zakres z 0-500 V na 0-1000 V. Moc ładowania według strony Tesli nadal wynosi do 250 kW (w aplikacji na dzień publikacji ta lokalizacja nie jest jeszcze dostępna).

Teoretycznie powinno to pozwolić na ładowanie aut w pakietami pow. 500 V z jak największą mocą, jeśli stacja zostanie otwarta dla innych samochodów niż Tesla. Jest również opcją dla przyszłych platform producenta z pakietami baterii o napięciu ok. 800 VDC (zapowiedziany w tej technologii został tylko Cybertruck).

(żródło)

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
To może Cię zainteresować
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz komentarze
0
Skomentujx