W ostatnich dniach Tesla wykonała kilka zaskakujących ruchów: w Berlinie udostępniła Supercharger v3 wszystkim właścicielom aut elektrycznych, wraz z firmware 2020.36.10 umożliwiła Europejczykom skorzystanie z zaawansowanych funkcji Autopilota, a teraz zapowiada kolejne niespodzianki.
Battery Day z „wieloma ekscytującymi rzeczami”
Zapowiedź Elona Muska jest krótka i enigmatyczna, dlatego wywołała burzę domysłów, co tak naprawdę może się wydarzyć. Mówi się między innymi o:
- ujawnieniu szczegółów na temat ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych w najtańszych samochodach,
- masowej produkcji ogniw przez Teslę (projekt Roadrunner),
- prezentacji Tesli Model S Plaid lub w ogóle odświeżonej Tesli Model S,
- prezentacji faceliftingu Tesli Model 3,
- zapowiedzi importu Tesli Model 3 z Chin do Europy,
- zastosowaniu pomp ciepła w Tesli Model 3,
- prezentacja możliwości Starlinka.
Roadrunner nazwa projektu, do którego szczegółów dotarł portal Electrek. W jego ramach Tesla pracuje ponoć nad liniami produkcyjnymi ogniw Li-ion, które będą w stanie wytrzymać kilka tysięcy cykli ładowania i 1,6 miliona kilometrów przebiegu. Mimo wysokiej wytrzymałości koszt ich produkcji ma wynieść 100 dolarów za 1 kWh ogniw.
Gdybyśmy mieli spekulować, spodziewalibyśmy się dużego odświeżenia Tesli Model S, ponieważ wydaje się ona przestarzała na tle Tesli Model 3 i Y. Nawet jeśli przestarzała nie jest. Model 3 sobie radzi, Model Y jeszcze nawet nie rozwinął skrzydeł, więc tutaj raczej nie dojdzie do eksperymentów.
Szczegóły poznamy już 22 września, podczas Battery Day.
u mnie to samo. TESLA YP 2023r.z Berlina.
blad-to-elektryka-trzeba-wymieniac-akumalator-nie-ma-gdzie-skladowac-zuzytych-moze-gaz+dissel-benzyna-przerobka-abskomputer-zdjac-slabe-punkty-odcisk-palca-wieksza-mocsilnika-benzyna-katalizator-sylwetka-ferari
wadliwy-komputer-pokladowy-razem--z-zaplonem-lepiiej-na-odcisk-palca
kocham tesle essa.
Tak bywa :)