Dokładnie siedem lat temu, 22 czerwca 2012 roku, do nowego właściciela została dostarczona pierwsza Tesla Model S. Samochód dostał tablice rejestracyjne TSLA S1, był to wariant wzmocniony, P85 – „P” od „Performance” – o mocy 350 kW (476 KM) i zasięgu realnym (EPA) 426 kilometrów. W tym samym 2012 roku do nowych właścicieli trafiło łącznie 2 650 samochodów.

Pierwsza sprzedana Tesla Model S

Samochód został kupiony przez inwestora z Doliny Krzemowej, Steve’a Jurvetsona. Pierwszy dostarczony Model S oznaczał początek dostaw auta w tym roku – przez kolejne 6 miesięcy do nabywców trafiło łącznie 2 650 samochodów, co oznacza średnio 442 Tesle na miesiąc.

Z kolei przez cały rok 2018 Tesla dostarczyła 245 240 egzemplarzy wszystkich modeli, co oznacza, że w ciągu 6 lat liczba nabywców zwiększyła się 92,5 raza. W tej chwili najchętniej kupowanym wariantem jest Tesla Model 3, ale w 2012 roku nabywcy Tesli mieli do wyboru tylko Tesla Model S 40, Tesla Model S 60 i Model S 85 lub P85. Ten ostatni był najmocniejszy, oferował 350 kW (476 KM) mocy i 601 Nm momentu obrotowego.

> Tesla odblokowuje 15 kWh w bateriach Modelu S i Modelu X 60 kWh. Wszystko przez huragan!

Przyspieszenie Tesli Model S P85 (2012) wynosiło 4,4 sekundy do 100 km/h, czyli auto rozpędzało się wolniej niż współczesna Tesla Model 3 LR AWD Performance. Auto z bateriami o obiecywanej pojemności 85 kWh było najdłużej oferowanym wariantem w historii Tesli – ta opcja wypadła ze sprzedaży dopiero po czterech latach, w 2016 roku.

Wbrew napisowi na ramce tablicy rejestracyjnej, nie była to Tesla Model S P85D, czyli wariant z napędem na obie osie. Edycje D (AWD) zostały wprowadzone na rynek dopiero dwa lata później, 9 października 2014 roku.

Zdjęcia: (c) Vincent / Twitter

[Głosów:2    Średnia:5/5]
|REKLAMA| |/REKLAMA|