Tesla chyba zauważyła, że firmy motoryzacyjne zaatakowały rynek elektrycznych crossoverów o rozmiarach samochodów segmentu D i E. Firma wysłała zapytanie do dostawców części, w którym mówi się o rozpoczęciu produkcji Tesla Model Y w listopadzie 2019 roku.

Co to jest Tesla Model Y i dlaczego jest taka ważna?

Tesla Model Y to czwarte auto z głównego nurtu osobowych aut Tesli. Ten elektryczny crossover (SUV) powstanie na bazie Modelu 3 i jeśli produkcja ma się rozpocząć już w listopadzie 2019 roku, będzie dzielił z nim sporą liczbę rozwiązań. Reuters donosi, że tak krótki okres między zapytaniem a deklarowanym startem produkcji jest działaniem dynamiczniejszym niż zwykle.

> Linia produkcyjna Tesla Model 3 – oto silniki czekające na montaż

Portal Electrek spekuluje, że Tesla może chcieć produkować tyle samo Modelu Y co Modelu 3. To by oznaczało aż 500 tysięcy samochodów rocznie. Jednocześnie firma będzie potrzebowała dodatkowego kapitału na postawienie nowej fabryki samochodów – informacje na ten temat powinny zostać ujawnione w drugiej połowie 2018 roku.

Dlaczego Model „Y”? Tylko zobacz: S… 3… X… Y

Oznaczenie samochodu jest nieprzypadkowe. Elon Musk zapowiedział kiedyś, że litery z kolejnych modeli ułożą się w słowo SEXY. Ford zagroził firmie pozwem przy „Modelu E”, dlatego dziś znamy go pod nazwą „Model 3”.

Brakuje nam więc już tylko Modelu Y.

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

[Głosów: 0   Average: 0/5]
To może Cię zainteresować
avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
www.elektrowoz.pl
Gość
www.elektrowoz.pl

Nie jestem pewny, czy idzie Pan w dobrym kierunku. Małe samochody są niezbyt opłacalne, muszą się sprzedawać w dużych liczbach, żeby był z nich jakiś zysk. W tej chwili najbardziej wąskim gardłem jest produkcja baterii. Nie da się osiągnąć dużego wolumenu sprzedanych małych aut, bo po prostu nie wystarczy ogniw. Wydaje mi się, że biznesowo Tesla idzie w dobrym kierunku, ale oczywiście mogę się mylić.

Mateusz Mazur
Gość
Mateusz Mazur

Tesli bedzie brakowac modelu klasy kompaktowej, wielkosci Astry czy Focusa albo klasy maluchow wielkosci Fiata Punto albo Fiesty. Zywiol pojazdow elektrycznych to miasto – tam najlatwiej jezdzi sie malymi pojazdami. I oprocz tego: najlepiej sie zarabia na masowej produkcji – fiat na modelu Punto mial mikroskopijna marze ale wyprodukowany zostal w milionowym nakladzie.