Podczas omawiania wyników IV kwartału 2019 Tesli, Elon Musk zapowiedział, że Tesla Model Y będzie najbardziej oszczędnym SUV-em/crossoverem na rynku. Niedługo później z konfiguratora usunięto wariant z napędem na tył, a dołożono felgi Gemini, Induction i Überturbine. Po cichu podniesiono również cenę samochodu w wersji Long Range AWD (nie-Performance).
Tesla Y: specyfikacja poprawiona, dostawy od marca, lider oszczędności
Jak przeliczył portal www.elektrowoz.pl, zmiana z 280 na 315 mil oznacza, że maksymalny zasięg Tesli Model Y na jednym ładowaniu wyniesie 506,9 kilometra według danych EPA. To doskonały wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę, że konkurencja osiąga tutaj mniej niż 400 (!) kilometrów: Jaguar I-Pace przejeżdża 377 kilometrów, a Mercedes EQC prawdopodobnie niecałe 350 kilometrów!
Tak wysoki zasięg będzie możliwy dzięki niskiemu zużyciu energii wynoszącemu 15,2 kWh/100 km. Jaguar I-Pace zużywa 27,3 kWh/100 km, Audi e-tron (segment E-SUV) – aż 28,6 kWh/100 km!
> Elon Musk: Zbudujemy miasto na Marsie, do 2050 będzie w nim 1 milion mieszkańców
Standardem w Tesli Y Long Range AWD staną się 19-calowe felgi Gemini. Dotychczas były one dostępne wyłącznie w Tesli Model 3 oferowanej na rynku chińskim:
Za dodatkowe 2,2 tysiąca euro otrzymamy 20-calowe felgi Induction:
A jeśli wybierzemy wersję Performance, w standardzie otrzymamy 21-calowe felgi Überturbine, bez możliwości skorzystania z innej opcji. Na ilustracji poniżej zmieniliśmy też lakier samochodu, żeby komponował się z czerwonymi zaciskami 🙂
Nie ma już możliwości wyboru najtańszej wersji z napędem na tył (RWD), której cena w grudniu 2019 wynosiła 58 018 euro, więc równowartość ponad 250 tysięcy złotych.
Najtańszą opcją jest dziś Tesla Y Long Range AWD kosztująca w Holandii 65 018 euro, co oznacza kwotę o 3 tysiące euro wyższą niż miesiąc temu. Przeliczając kwotę na złotówki i uwzględniając polski VAT oszacujemy, że cena Tesli Y Long Range AWD wynosiłaby dziś około 280-285 tysięcy złotych.
Pierwsze dostawy samochodu na terenie Stanów Zjednoczonych zaplanowano na marzec 2020 roku. W europejskim konfiguratorze nadal widnieje „początek roku 2021”.
u mnie to samo. TESLA YP 2023r.z Berlina.
blad-to-elektryka-trzeba-wymieniac-akumalator-nie-ma-gdzie-skladowac-zuzytych-moze-gaz+dissel-benzyna-przerobka-abskomputer-zdjac-slabe-punkty-odcisk-palca-wieksza-mocsilnika-benzyna-katalizator-sylwetka-ferari
wadliwy-komputer-pokladowy-razem--z-zaplonem-lepiiej-na-odcisk-palca
kocham tesle essa.
Tak bywa :)