Tesla zmieniła cennik Tesla Model 3. W konfiguratorze samochodu niespodziewanie pojawił się wariant o średnim zasięgu z napędem na tył – Tesla Model 3 Mid Range Battery RWD –  a znika z niego wariant oferujący największy zasięg z napędem wyłącznie na jedną oś – Model 3 Long Range. Ten ostatni dostępny będzie wyłącznie w wersji z napędem na obie osie (Dual Motor).

„Tania” Tesla Model 3 na razie sporo powyżej 200 tysięcy złotych

Szybka nawigacja

Jeszcze kilka tygodni temu wyliczaliśmy, że najtańsza Tesla Model 3 50 kWh o zasięgu około 350 kilometrów powinna kosztować w Polsce 180 tysięcy złotych. Gdyby nasze szacunki okazały się prawdziwe, samochód byłby absolutnym hitem sprzedażowym, który mógłby wyciąć całą konkurencję z rynku.

Niestety, chyba czas przestać marzyć o taniej Tesli 3. Producent właśnie zaktualizował konfigurator (Design Studio), co sugeruje, że najtańszy wariant auta może nigdy nie trafić do produkcji. Jak wylicza portal Elektrowoz.pl, ceny Tesla Model 3 w Polsce powinny być następujące:

  • około 230 tysięcy złotych (45 tysięcy dolarów) za wariant Tesla Model 3 Mid Range o pojemności około 63 kWh i z zasięgiem 418 kilometrów,
  • około 275 tysięcy złotych (54 tysiące dolarów) za wariant Tesla Model 3 Long Range Dual Motor z baterią o pojemności 75 kWh i z zasięgiem 499 km. Opcja z napędem na jedną oś ma być dostępna jeszcze tylko przez „tydzień lub coś koło tego”.

Druga z wymienionych wersji ma być dostępna wyłącznie z napędem na obie osie (dwa silniki, po jednym na oś) i w minimalnej konfiguracji kosztować powinna co najmniej 275 tysięcy złotych.

Tesla Model 3 Mid Range: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Model 3 w wariancie Mid Range ma oferować 418 kilometrów na jednym ładowaniu. Łatwo wyliczyć, że samochód powinien mieć baterię o pojemności 63 kWh. Producent deklaruje, że będzie to wersja o mniejszej liczbie ogniw – a nie z zablokowaną częścią baterii, jak to bywało wcześniej – co oznacza, że auto powinno być nieco lżejsze niż dotychczasowy wariant Long Range 75 kWh.

> Tesla odblokowuje 15 kWh w bateriach Modelu S i Modelu X 60 kWh

Producent podaje przyspieszenie wynoszące 5,6 sekundy do 97 km/h (60 mph), czyli około 5,8 sekundy do 100 km/h. Szybkość maksymalna auta ma wynieść 201 km/h (125 mph).

Tesla Model 3 Mid Range ma być dostarczana w ciągu 1,5-2,5 miesiąca od momentu zamówienia (6-10 tygodni). Samochód oferowany jest obecnie – tak jak i wszystkie inne warianty – wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Tesla Model 3 ~50 kWh niezagrożona?

Elon Musk obiecuje, że samochód trafi do produkcji w 2019 roku. Tesla mówi wprost, że osoby, które zamówią „Standard Battery”, otrzymają auta w przeciągu 4-6 miesięcy.

Jednak wedle naszej najlepszej wiedzy nikt nie dostał możliwości skonfigurowania bazowego Modelu 3. Z kolei opisywany powyżej wariant Mid Range nigdy nie był zapowiadany i może stanowić test, ile osób czekających na wersję za 35 tysięcy dolarów da się skusić na zakup wersji za 45 tysięcy dolarów.

Mamy jednak nadzieję, że ten czarny scenariusz nigdy się nie ziści. Wierzymy, że zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie trafi do sprzedaży najtańszy Model 3, który w USA powinien kosztować 35 tysięcy dolarów, a w Polsce około 180 tysięcy złotych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
To może Cię zainteresować
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz komentarze
Daniel Markiewicz
Daniel Markiewicz
7 stycznia 2020 22:48

“As Model 3 production and sales continue to grow rapidly, we’ve achieved a steady volume in manufacturing capacity, allowing us to diversify our product offering to even more customers. Our new Mid-Range Battery is being introduced this week in the U.S. and Canada to better meet the varying range needs of the many customers eager to own Model 3, and our delivery estimate for customers who have ordered the Standard Battery is 4-6 months.”

TslaNEWS
TslaNEWS
7 stycznia 2020 22:48

Czyli zamawiając wariant „średni”, dostaniemy samochód za około 2 miesiące. A na ten tani, standardowy, poczekamy jeszcze co najmniej pół roku?

Daniel Markiewicz
Daniel Markiewicz
16 stycznia 2020 18:36
Odpowiedz  TslaNEWS

PS. przy okazji warto dodać że zniknęła opcja Full Self Driving 🙂

Daniel Markiewicz
Daniel Markiewicz
16 stycznia 2020 18:36
Odpowiedz  TslaNEWS

tak choć zgaduję że na europę Tesla otworzy się w połowie grudnia zbierając zamówienia z dostawą od marca. a od kwietnia może wersja standard z dostawą dopiero od czerwca na oko. Jakby tak ruszyły dopłaty jakieś od naszego państwa to ta wersja średnia całkiem fajna by się zrobiła, zwłaszcza że białe wnętrze dotarło do wszystkich modeli.

4
0
Skomentujx