Bjorn Nyland przeprowadził autostradowy test Tesla Model 3, przy którym wycisnął z samochodu siódme poty. Na podstawie jego pomiarów łatwo obliczyć, jaki dystans pokonamy na jednym ładowaniu, jeśli uprzemy się na jazdę z szybkością przekraczającą 200 km/h.

Ile Tesla Model 3 Performance przejedzie z szybkością powyżej 200+ km/h?

Nyland jechał bardzo agresywnie. Gdy musiał, zwalniał nawet do 150 km/h, ale starał się trzymać 200, a w pewnych okresach nawet 210-215 i 233 km/h. Gdy ruszał, bateria była naładowana do 94 lub 95 procent.

Cały pokonany dystans wyniósł 64,4 kilometra, a na jego końcu bateria rozładowała się do 49 procent:

Łatwo zatem wyliczyć, że przy agresywnej jeździe autostradzie (szybkość powyżej 200 kilometrów na godzinę i regularne przyspieszanie), naładowana do pełna bateria wystarczyłaby do przejechania około 143 kilometrów.

Jeśli przyjąć, że użyteczna pojemność akumulatorów Tesla Model 3 wynosi 74 kWh, możemy spróbować obliczyć tę wartość inaczej. Widoczne na ekranie średnie zużycie energii – 49 kWh/100 km (prawy dolny róg na zdjęciu powyżej) – sugeruje nam, że maksymalny zasięg to 151 kilometrów. Zbliżona wartość.

Czy opłaca się jeździć Teslą Model 3 z szybkością 200+ km/h? Raczej nie

Załóżmy zatem, że jedziemy w stylu Nylanda, agresywnie, blisko szybkości maksymalnej. Na naładowanej do pełna baterii pokonamy około 140 kilometrów w około 40 minut. Przy akumulatorach rozładowanych do 10 procent będziemy musieli podłączyć się do Superchargera lub innej ultraszybkiej stacji ładowania.

Postój potrwa kolejne 40 minut, ponieważ tyle czasu zajmie naładowanie baterii Tesla Model 3 na stacji Ionity (na Superchargerze V2 będzie dłużej!). W tym czasie zyskamy tyle energii, żeby pokonać kolejne 140 kilometrów z szybkością 200+ km/h.

Średnia szybkość jazdy wyniesie zatem 200 km/h, ale średnia szybkość podróżna, która uwzględnia czas jazdy i postoju, to zaledwie 105 km/h.

Podsumowując: agresywna jazda z szybkością grubo ponad 200+ km/h kompletnie się nie opłaca, chyba że mamy do pokonania odcinek poniżej 140 kilometrów, a na jego końcu i tak czeka nas długi postój.

Cały test Bjorna Nylanda można prześledzić tutaj:

> Jak szybko Tesla Model 3 traci moc na autostradzie? Czy się przegrzewa? [wideo]

[Głosów:2    Średnia:3/5]
|REKLAMA| |/REKLAMA|