Jakie samochody elektryczne ładują się najszybciej? Które auta osiągają najwyższe moce ładowania? Jaki samochód będzie najszybciej uzupełniał energię w baterii? Okazuje się, że wśród aut dostępnych dziś na rynku, Tesle nie mają sobie równych.
Najszybciej ładujące się samochody? Prototypy, zapowiedzi, obietnice i… Tesle
Oto ranking uwzględniający dane na dziś, tj. na luty 2019 roku. Samochody niedostępne w sprzedaży lub prototypowe oznaczyliśmy kursywą:
- Porsche Panamera 90 kWh – realnie 400+ kW,
- Porsche Taycan Cross Turismo – realnie do 248 kW,
- BMW i3 57 kWh – 175 kW,
- Audi e-tron – realnie do 155 kW,
- Tesla Model 3 przez CCS – maksymalnie do 126 kW,
- Tesla Model S / 3 / X – maksymalnie 120 kW, czyli realnie do 110-119 kW w zależności od pojemności baterii,
- Nissan Leaf e+ – maksymalnie do 100 kW „w szczycie” [cokolwiek to znaczy], normalnie do 70 kW,
- Jaguar I-Pace – realnie do 85 kW,
- Kia e-Niro / Hyundai Kona Electric – realnie do 70 kW,
- Hyundai Ioniq Electric – maksymalnie do 70 kW,
- Kia Soul EV – maksymalnie do 70 kW na ładowarce kompatybilnej z Chademo 1.1+, realnie do 68 kW,
- Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e – realnie do 56 kW, zwykle wolniej.
Lada dzień ma się rozpocząć oficjalna sprzedaż Audi e-tron, niewykluczone więc, że to ono przejmie koronę lidera. Również Jaguar Land Rover odgraża się, że po aktualizacji oprogramowania I-Pace może osiągnąć moc około 110 kW. Czyli przesunie się w naszym rankingu do TOP7.
Ale Tesla nie zasypia gruszek w popiele. Specyfikacje Tesli Model 3 wykazują, że można ją ładować z mocami około 180 kW. Z kolei najnowsza generacja Superchargerów (V3) ma osiągać nawet 250 kW. Niewykluczone zatem, że po chwilowych przetasowaniach samochody produkowane przez Elona Muska wrócą na szczyt listy.
Na zdjęciu: port ładowania europejskiej Tesli Model 3 (c) Adam M. / www.elektrowoz.pl