Jeden z Czytelników, który mieszka w Stanach Zjednoczonych, usłyszał od pracownika Tesli bardzo ciekawą informację. Otóż ponoć pierwszy transport Tesli Model 3, który wypłynął do Europy, zawierał na pokładzie wyłącznie amerykańskie wersje samochodu.

Wypłynęła Tesla Model 3 US, dopłynęła Tesla Model EU

W pierwszym transporcie samochodów na statek trafiły ponoć wyłącznie amerykańskie wersje Tesli Model 3, bo – można się domyślać – w ostatniej chwili zdecydowano o przerzuceniu dużej partii aut z rodzimego rynku na Stary Kontynent. Ten ostatni fakt potwierdzają zresztą dane dotyczące dostaw Tesli Model 3 w Stanach Zjednoczonych: pierwszy kwartał 2019 roku był w Ameryce słabszy.

> Autopilot w Tesli zaczyna rozpoznawać sylwetki motocyklistów

Jednak to nie wszystko. Oprócz samochodów na transportowcu miała się znaleźć grupa wykwalifikowanych mechaników oraz pakiet europejskich części zamiennych. Można się domyślać, że chodzi przede wszystkim o tylne światła (amerykańskie kierunkowskazy są pomarańczowe), przednie reflektory (równoległe strumienie w USA vs krzyżujące się w Europie) oraz gniazda ładowania (CCS 1 w USA vs CCS 2 w Europie) – ale to oczywiście tylko nasze spekulacje.

Do Europy dopłynęły już wersje europejskie. I tylko klienci narzekali czasem, że nie wszystkie elementy są idealnie spasowane (co też jest faktem).

Choć ta informacja pochodzi od zaufanego Czytelnika, nie potrafimy potwierdzić jej prawdziwości. Warto jednak podkreślić, że takie „akcje serwisowe” muszą być na statkach całkiem częste. W listopadzie 2017 roku w Stanach Zjednoczonych wydano decyzję „Stop Sale” („Wstrzymać sprzedaż”) dla wszystkich BMW i3. Tymczasem nowe modele aut stały już w salonach albo dopływały właśnie do kontynentu amerykańskiego.

> 30 542 egzemplarze BMW i3 mają problem. Do stycznia 2018 nikt nie odbierze nowego i3

Choć sugerowano, że BMW będzie walczyć z problemem przez co najmniej kilka miesięcy („do końca stycznia 2018 roku”), z kwestią poradzono sobie w kilka tygodni. Wystarczyła aktualizacja oprogramowania – w BMW i3 trzeba ją było wgrać ręcznie do każdego samochodu – by po paru tygodniach samochody wróciły do sprzedaży.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
|REKLAMA| |/REKLAMA|