Choć pierwsze odbiory Tesli Model Y startują już 15 marca, nadal nie posiadamy informacji o tym, jaki jest prześwit Tesli Y. Ale użytkownik SeasonedTech miał możliwość przeprowadzenia pomiaru w sposób pośredni – termosem. Wynika z niego, że prześwit Modelu Y wynosi około 14 centymetrów.

Tesla Model Y jako auto terenowe? Raczej nie

Termos ustawiony przy Tesli Model Y wskazuje, że spód auta przebiega mniej więcej na wysokości załamania pojemnika:

Z pomiaru termosu wynika, że ścianka załamuje się na wysokości około 6,88 cala, czyli 17,5 centymetra, może odrobinę niżej (źródło):

Ale wartość ta nie uwzględnia choćby wybrzuszeń widocznych przed kołami, które wystają na dobre 1,5-3 centymetry w dół:

To oznaczałoby, że prześwit Tesli Model Y – który przecież musi uwzględniać najbardziej wystający w dół element samochodu – wynosi co najwyżej 15 centymetrów. Wiemy, że mierzony termosem samochód miał 20-calowe felgi i opony 255/40, ale nie znamy jego obciążenia ani nastaw zawieszenia, które w prototypie mogą być inne niż w wariancie produkcyjnym.

Wartość nieźle pasuje do danych Tesli Model 3, która oferuje 14 centymetrów prześwitu. Byłaby wyższa niż w Mercedesie EQC (13 centymetrów) i Tesli Model X (13,7 centymetra), ale niższa niż w Audi e-tron (17,2 centymetra).

> Tesla Model Y dostępna również w wersji Long Range AWD. „Prepare for delivery” u wszystkich

[Głosów: 1   Average: 5/5]
To może Cię zainteresować