Pełną parą trwają przygotowania do oficjalnego wprowadzenia Tesla Model 3 na europejski rynek. Producent zarejestrował właśnie 7 kolejnych numerów VIN, które pasują do naszego kontynentu – będą to prawdopodobnie samochody testowe.
Tesla Model 3 w Europie
Szybka nawigacja
Według informacji podanych na twitterowym koncie Model 3 VINs (źródło), producent zarejestrował właśnie siedem europejskich numerów VIN: cztery dla wersji AWD i trzy dla wariantu z napędem na tył (Long Range). Nie jest to zbyt duża seria, dlatego należy się spodziewać, że są to samochody testowe, przeznaczone do wewnętrznych eksperymentów w Europie lub do celów homologacyjnych (badania zderzeniowe i inne).
Elon Musk obiecuje, że pierwsze oficjalne egzemplarze Tesla Model 3 w Europie pojawią się na początku i połowie 2019 roku. Samochód już dziś można kupić na rynku wtórnym, a następnie go sprowadzić, jednak oficjalna seria aut nie pojawi się na naszym kontynencie – czyli również w Polsce – przed pierwszym kwartałem 2019 roku.
> Tesla ze Stanów – warto czy nie? [FORUM]
Według wstępnych obliczeń redakcji www.elektrowoz.pl, cena Tesla Model 3 w Polsce w wariancie Long Range, z baterią 75 kWh, powinna wynosić około 240-250 tysięcy złotych.
Czym europejska Tesla Model 3 różni się od amerykańskiej?
Najważniejsza różnica to gniazdo ładowania: Tesla Model 3 w Ameryce wykorzystuje własne gniazdo Tesli. Z kolei Model 3 w Europie wykorzysta prawdopodobnie złącze Type 2 lub – to byłaby nowość – CCS Combo 2.

Różnica między złączem (wtyczką) Type 2 (po lewej) i CCS Combo 2 (po prawej). Ta ostatnia jest nowocześniejsza i pozwala na ładowanie z mocami do 350 kW. Type 2 oraz jego rozszerzona wersja CCS Combo 2 to oficjalne standardy w Unii Europejskiej (c) www.elektrowoz.pl
Oprócz tego różnice związane są z ustawieniem świateł, kolorystyką i sposobem działania kierunkowskazów z tyłu, lokalizacją kierunkowskazów na bokach oraz kilkoma innymi drobnostkami.