Doskonałe wiadomości – aż szkoda, że nie z Polski. Otóż stacje ładowania operatora Fastned będą uwzględniane przez nawigację Tesli podczas wyznaczania tras. Ładowarki Fastned dostępne są przede wszystkim w Holandii, ale też w Belgii, Niemczech, Szwajcarii i Zjednoczonym Królestwie.
Fastned oficjalnie w nawigacji Tesli, zaznaczony innym kolorem
Decyzja Tesli jest o tyle zrozumiała, że Fastned dysponuje bardzo dużą siecią stacji obsługujących moce powyżej 150 kW, czyli z reguły od 175 do 300 kW. Tymczasem część sieci Superchargerów obsługuje moce ładowania wynoszące 120-150 kW i dopiero nowe Superchargery v3 (3. wersja/generacja) potrafią rozpędzić się nawet do 250 kW.
Dużą zaletą sieci Fastned jest też mechanizm Autocharge, w specyfikacji CCS znany jako Plug&Charge. Po założeniu konta w sieci i zainstalowaniu aplikacji możliwe jest aktywowanie funkcji ładowania automatycznego po wpięciu wtyczki do gniazdka elektryka. Właściciel Tesli może więc obsługiwać ładowarki Fastned tak samo, jak Superchargery: przyjeżdża, podpina się i resztę zostawia elektronice (źródło):
Po operatorze widać, że jego kadra zarządzająca i pracownicy też jeżdżą elektrykami. Lokalizacje są zadaszane, a wykorzystywana do ładowania energia pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Koszt szybkiego ładowania to 0,69 euro/kWh, równowartość 3,22 złotego za 1 kilowatogodzinę. Od 1 grudnia 2021 możliwe też będzie wykupienie abonamentu w cenie 11,99 euro miesięcznie i uzyskanie w ten sposób stawki wynoszącej 0,45 euro/kWh (2,1 zł/kWh).

Nawigacja Tesli wykazująca ładowarki Tesli (c) Fastned / Twitter
Uwzględnienie sieci ładowarek Fastned w nawigacji Tesli powoduje, że samochód nie tylko będzie je uwzględniał podczas planowania trasy. Ważne jest również przygotowywanie baterii (ang. preconditioning) przed uzupełnianiem energii, które skróci czas postoju na stacjach operatora.