Doskonałe wiadomości – aż szkoda, że nie z Polski. Otóż stacje ładowania operatora Fastned będą uwzględniane przez nawigację Tesli podczas wyznaczania tras. Ładowarki Fastned dostępne są przede wszystkim w Holandii, ale też w Belgii, Niemczech, Szwajcarii i Zjednoczonym Królestwie.

Fastned oficjalnie w nawigacji Tesli, zaznaczony innym kolorem

Decyzja Tesli jest o tyle zrozumiała, że Fastned dysponuje bardzo dużą siecią stacji obsługujących moce powyżej 150 kW, czyli z reguły od 175 do 300 kW. Tymczasem część sieci Superchargerów obsługuje moce ładowania wynoszące 120-150 kW i dopiero nowe Superchargery v3 (3. wersja/generacja) potrafią rozpędzić się nawet do 250 kW.

Dużą zaletą sieci Fastned jest też mechanizm Autocharge, w specyfikacji CCS znany jako Plug&Charge. Po założeniu konta w sieci i zainstalowaniu aplikacji możliwe jest aktywowanie funkcji ładowania automatycznego po wpięciu wtyczki do gniazdka elektryka. Właściciel Tesli może więc obsługiwać ładowarki Fastned tak samo, jak Superchargery: przyjeżdża, podpina się i resztę zostawia elektronice (źródło):

Po operatorze widać, że jego kadra zarządzająca i pracownicy też jeżdżą elektrykami. Lokalizacje są zadaszane, a wykorzystywana do ładowania energia pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Koszt szybkiego ładowania to 0,69 euro/kWh, równowartość 3,22 złotego za 1 kilowatogodzinę. Od 1 grudnia 2021 możliwe też będzie wykupienie abonamentu w cenie 11,99 euro miesięcznie i uzyskanie w ten sposób stawki wynoszącej 0,45 euro/kWh (2,1 zł/kWh).

Nawigacja Tesli wykazująca ładowarki Tesli (c) Fastned / Twitter

Uwzględnienie sieci ładowarek Fastned w nawigacji Tesli powoduje, że samochód nie tylko będzie je uwzględniał podczas planowania trasy. Ważne jest również przygotowywanie baterii (ang. preconditioning) przed uzupełnianiem energii, które skróci czas postoju na stacjach operatora.

To może Cię zainteresować
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz komentarze
0
Skomentujx
()
x