Portal Teslarati zamieścił ciekawą notkę. Otóż niedaleko toru Nuerburgring (Niemcy) Tesla uruchamia co najmniej czterostanowiskową stację ładowania. Niektórzy na podstawie zdjęcia dochodzą do wniosku, że może być to lokalizacja z Superchargerami v3, a więc obsługującymi moce ładowania do 250 kW. Ma to świadczyć o przygotowaniach do powrotu na tor Tesli Model S Plaid, nowej generacji Modelu S.

Supercharger v3 przy Nuerburgring? Idealny pod Teslę Model S Plaid

Szybka nawigacja

O tym, że mamy do czynienia z Superchargerami v3, niektórzy wnioskują na podstawie obecności jednego tylko przewodu zakończonego wtykiem CCS. W Superchargerach v2 stosowane są dwa przewody: z wtykiem Typu 2 dla Tesli Model S i X oraz z wtykiem CCS dla Tesli Model 3, a w przyszłości również – Tesli Model Y.

Dotychczas Tesle tak sobie radziły na torze Nuerburgring. Szczególnie słabo wypadał Model S, który przegrzewał się po niepełnym okrążeniu. Tesla Model 3 była w stanie pokonać pełną pętlę, tymczasem Porsche Taycan potrafiło przejechać nawet 1,5 okrążenia. Porsche wiedziało, gdzie uderzyć, żeby Tesla odczuła ten cios:

> Porsche Taycan na Nuerburgring: 7:42 minuty. To już terytorium mocnych samochodów i doskonałych kierowców

Gdy Elon Musk usłyszał o pochwałach kierowanych pod adresem niemieckiego producenta, przystąpił do walki o rekord. Zapowiadał Teslę Model S Plaid i wyniki lepsze od Porsche, po czym… temat ucichł.

Teraz, gdy przy Nuerburgring pojawiają się Superchargery, kwestia wraca. Tesla Model S Plaid, gdy pojawi się ponownie na niemieckim torze, będzie miała gdzie się ładować. I to bez konieczności wożenia całej infrastruktury ze sobą. Ze stacji skorzystają oczywiście również inni właściciele Tesli.

Dla Teslarati to oczywista wskazówka, że kalifornijski producent ma zamiar podjąć odłożoną na półkę rękawicę, którą zdecydował się podnieść we wrześniu 2019 roku(źródło).

Tesla Model S Plaid – specyfikacja i wszystko, co wiemy

A czym jest Tesla Model S Plaid? To udoskonalona wersja Tesli Model S Raven ze zmienioną architekturą podwozia (zmodyfikowane zawieszenie). Auto ma być wyposażone w trzy silniki w konfiguracji 1+2 (przód+tył). Wczesne wersje miały inne felgi, inne opony, powiększone dyfuzory i rozdęte wloty i wyloty powietrza z przodu. Jest wysoce prawdopodobne, że Tesla S Plaid będzie wykorzystywać baterię strukturalną z ogniwami 4680:

Cena Tesli Model S Plaid w Polsce wynosi obecnie (grudzień 2021) 614 490 złotych. Dostawy auta mają ruszyć pod koniec 2021 roku.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]
To może Cię zainteresować