Na Twitterze pojawiło się chyba pierwsze zdjęcie europejskiej Tesli Model 3 z fabrycznym hakiem. Opublikował je Florian Minderop, współzałożyciel firmy MisterGreen, która zajmuje się wypożyczaniem aut elektrycznych na terenie Holandii. Samochód ciągnący przyczepę zużywał średnio 24,8 kWh/100 km.
Tesla Model 3 + mała przyczepka = ~300 km zasięgu
Samochód to Tesla Model 3 Long Range AWD, czyli wersja wyposażona w baterię o pojemności ~74 kWh oraz napęd na obie osie. Przyczepka to Bushcamp słowackiej firmy ProCamp. Właściciel auta rusza właśnie w wycieczkę do Szwecji.
> Hak holowniczy jako nowa opcja w Tesli Model 3. Uciąg do 910 kg
Z zamieszczonego na Twitterze ekranu wynika, że auto zużywa podczas jazdy średnio 248 Wh/km (24,8 kWh/100 km), czyli o około 50-60 procent energii więcej niż normalnie. Ze zużycia łatwo wyliczyć zasięg na jednym ładowaniu: niemal 300 kilometrów. Trzeba jednak pamiętać, że pojazdy z przyczepkami mogą poruszać się wolniej niż samochody bez przyczep.
> Samochody elektryczne z opcją montażu haka holowniczego i zasięgiem 300 km [SPIS]
Właściciel Tesli nie odpowiedział na pytanie, czy na czas ładowania zostawia przyczepę gdzieś z boku. Natychmiast pojawiły się jednak wypowiedzi, że wiele europejskich lokalizacji z dużą liczbą Superchargerów skonfigurowano w taki sposób, by można przez nie przejechać.
Zdjęcia: (c) Florian Minderop / Twitter
u mnie to samo. TESLA YP 2023r.z Berlina.
blad-to-elektryka-trzeba-wymieniac-akumalator-nie-ma-gdzie-skladowac-zuzytych-moze-gaz+dissel-benzyna-przerobka-abskomputer-zdjac-slabe-punkty-odcisk-palca-wieksza-mocsilnika-benzyna-katalizator-sylwetka-ferari
wadliwy-komputer-pokladowy-razem--z-zaplonem-lepiiej-na-odcisk-palca
kocham tesle essa.
Tak bywa :)