Volkswagen zdecydował się na zastosowanie przy VW ID.3 i VW ID.4 agencyjnego systemu sprzedaży samochodów. Rozwiązanie jest niemal identyczne, jak w Tesli, a dealerzy wydają się być obecni w strukturze tylko po to, by mieli co robić i nie zbojkotowali nowych elektryków producenta
Agencyjny system sprzedaży Volkswagenów ID.3 i ID.4
W Tesli zakup samochodu jest prosty: wchodzimy na stronę Tesla.com, konfigurujemy kilka dostępnych opcji (głównie pojemności baterii, kolory i obecność FSD), zamawiamy i czekamy na transport lub dalszą komunikację ze strony producenta.
> Polski salon Tesli coraz bliżej, odbiory samochodów wcześniej: październik/I połowa listopada 2020
Sytuacja Volkswagena jest znacznie trudniejsza. Między producentem a końcowym odbiorcą pojawiają się dwa dodatkowe ogniwa: dystrybutor (przedstawiciel producenta) i dealer (zewnętrzna firma). Obecność dealera w tym łańcuchu sprawia, że samochody są o kilkanaście do kilkudziesięciu procent droższe niż mogłyby być.
Salon też chce zarobić.
Dlatego przy ID.3 i ID.4 zostanie wykorzystany schemat agencyjny:
- odbiorca wchodzi na stronę Volkswagena,
- (może, ale nie musi skonsultować się ze sprzedawcą w salonie),
- na stronie Volkswagena konfiguruje auto,
- (może, ale nie musi odbyć jazdę testową),
- na stronie Volkswagena wybiera dealera, u którego odbierze samochód,
- otrzymuje od dealera ofertę,
- podpisuje umowę u dealera lub online (!),
- odbiera od dealera samochód.
Tak naprawdę dealer staje się niezbędny tylko na ostatnim etapie wyboru auta, gdy trzeba od kogoś otrzymać ofertę i odebrać samochód. Obydwie opcje można załatwić bez kosztownego pośrednika, umowę można przecież zaprezentować nabywcy online, a auto może zostać dostarczone pod sam dom:
Nie żywimy żadnej urazy do dealerów, mamy jednak nadzieję, że ten biznes stopniowo zaniknie. Nawet jeśli ceny samochodów nie spadną od razu, to producenci i dystrybutorzy będą dysponowali większym polem manewru, gdy chodzi o negocjowanie rabatów. A to prędzej czy później oznacza niższe koszty zakupu aut.
u mnie to samo. TESLA YP 2023r.z Berlina.
blad-to-elektryka-trzeba-wymieniac-akumalator-nie-ma-gdzie-skladowac-zuzytych-moze-gaz+dissel-benzyna-przerobka-abskomputer-zdjac-slabe-punkty-odcisk-palca-wieksza-mocsilnika-benzyna-katalizator-sylwetka-ferari
wadliwy-komputer-pokladowy-razem--z-zaplonem-lepiiej-na-odcisk-palca
kocham tesle essa.
Tak bywa :)