Tesla Model 3 była zdecydowanym liderem sprzedaży w segmencie samochodów elektrycznych w Norwegii. W czerwcu 2019 roku jako jedyna osiągnęła wynik liczony w tysiącach. Wśród pozostałych samochodów tylko jeden zbliżył się do tysiąca egzemplarzy – i to wliczając import własny!
Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Norwegii [czerwiec 2019]
Czerwiec 2019 roku był drugim najlepszym miesiącem w historii, gdy chodzi o sprzedaż pojazdów elektrycznych w Kraju Wikingów. Po uwzględnieniu autobusów i importowanych używanych samochodów, norweski rynek przyjął łącznie 8 213 pojazdy elektryczne.
Ranking dla czerwca prezentuje się następująco (obrazek na górze ukazuje cały kwartał):
- Tesla Model 3 – 3 011 egzemplarzy,
- Volkswagen e-Golf – 890 egzemplarzy,
- Nissan Leaf – 670 egzemplarzy,
- Audi e-tron – 598 egzemplarzy,
- BMW i3 – 478 egzemplarzy,
- Tesla Model S – 435 egzemplarzy,
- Jaguar I-Pace – 333 egzemplarze,
- Tesla Model X – 314 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 311 egzemplarzy,
- Renault Zoe – 267 egzemplarzy,
- Hyundai Ioniq Electric – 228 egzemplarzy,
- Nissan e-NV200 – 146 egzemplarzy,
- Kia e-Soul – 118 egzemplarzy,
- Opel Ampera-e – 86 egzemplarzy,
- Renault Kangoo ZE – 67 egzemplarzy,
- Kia e-Niro – 59 egzemplarzy,
- Volkswagen e-Up – 51 egzemplarzy,
- Fiat 500e – 47 egzemplarzy,
- Peugeot Partner – 20 egzemplarzy,
- Volvo 7900 – 18 egzemplarzy.
Na liście samochodów, które trafiły do Norwegii, pojawiło się też 7 Mercedesów EQC 400 4Matic, 2 Toyoty RAV4 i dwa Solarisy Urbino (źródło).
> Tesla Model 3 dostępna w wynajmie długoterminowym. Ale kwoty zabijają
Umiarkowanie dobrze prezentuje się nowszy Nissan Leaf, natomiast całkiem nieźle radzi sobie starszy Volkswagen e-Golf – obydwa samochody należą do segmentu C i posiadają zbliżoną specyfikację. Świetnie wypada Audi e-tron, który jest bodaj trzecim najdroższym samochodem w całym zestawieniu (po Tesli Model X i Model S).
Gdyby ktoś zatem zastanawiał się nad wyborem samochodu elektrycznego, powinien skorzystać z rady bardziej doświadczonych nacji. W klasie aut uniwersalnych najlepsza będzie Tesla Model 3 (segment D), natomiast jeśli wolimy samochody mniejsze, wybierajmy między e-Golfem i Leafem (C), ewentualnie Hyundaiem Kona Electric (B-SUV), Kią e-Soul (B-SUV) i Kią e-Niro (C-SUV).
A oto zestawienie dla całego drugiego kwartału 2019 roku:
u mnie to samo. TESLA YP 2023r.z Berlina.
blad-to-elektryka-trzeba-wymieniac-akumalator-nie-ma-gdzie-skladowac-zuzytych-moze-gaz+dissel-benzyna-przerobka-abskomputer-zdjac-slabe-punkty-odcisk-palca-wieksza-mocsilnika-benzyna-katalizator-sylwetka-ferari
wadliwy-komputer-pokladowy-razem--z-zaplonem-lepiiej-na-odcisk-palca
kocham tesle essa.
Tak bywa :)