Na rynku pojawiło się łącznie pięć wersji Tesla Model S 85: S 85, S85D, P85, P85+ i P85D. Czym one się różniły i co oznacza tajemniczy „+” w symbolu P85? Wyjaśniamy to wszystko krok po kroku.

Tesla S P85 vs P85+ vs P85D vs 85 vs 85D

Wariantem podstawowym wszystkich wyżej wymienionych jest Tesla Model S 85. Samochód zadebiutował w 2012 roku i od początku oferowany był z baterią o realnej pojemności około 80 kWh. Dlaczego piszemy „około”, skoro samochód nosi oznaczenie „85”, a liczba w symbolu Modelu S powinna informować o prawdziwej pojemności baterii? Otóż według pomiarów użytkownika @wk07, Tesle Model S 85 oferowały 81,5 kWh brutto, czyli 77,5 kWh pojemności dostępnej dla użytkownika (netto):

> Jaką pojemność mają baterie w Teslach? Jaką pojemność baterii ma Tesla S 85, S 85D, S 60, S 75, …? [SPIS]

Tesla Model S P85 to wariant, w którym silnik z tyłu zastąpiono mocniejszą wersją. Litera „P” wzięła się od angielskiego słowa „Performance” (wydajność).

Tesla Model S P85 (bez plusa, „+”) w standardzie otrzymywała opony Continental

Tesla Model S P85+ to w rzeczywistości Model S P85 z dodatkowym pakietem o wartości 6,5 tysiąca dolarów. W ramach tego pakietu nabywca otrzymywał zmodyfikowane zawieszenie oraz felgi o średnicy 21 cali zamiast standardowych 19. Zmieniano również opony z Continentali na Michelin Pilot Sport PS2.

Tesla Model S P85+ a P85 – czym się różnią? (c) Unpluggedperformance.com

Warto dodać, że doświadczenia kierowców były różne na przestrzeni lat. Niektórzy twierdzili, że zawieszenie P85+ jest twardsze, a przyspieszenie lepsze, inni z kolei z całym przekonaniem głosili, że Model S P85+ przyspiesza nieco wolniej niż wersja bez „+”, a zawieszenie ma bardziej komfortowe. To wskazuje, że istniał więcej niż jeden revision (wersja) wariantu P85+.

> Tesla Model 3 dostępna w Europie w I kwartale 2019? Kolejna seria numerów VIN zarejestrowana

Zostały nam Tesla Model S 85D i P85D. „D” w oznaczeniu samochodu oznacza wersji z napędem na obie osie, natomiast „P” to sygnał, że tylna oś napędzana jest przez mocniejszy silnik. Paradoksalnie, wersja „D” okazała się ekonomiczniejsza niż wariant z jednym silnikiem – przy długich autostradowych podróżach szybkość utrzymywana była bowiem przez słabszy, ekonomiczniejszy silnik z przodu.

Najlepiej widać to przy porównaniu realnych zasięgów różnych wersji Tesla Model S z tą samą baterią – najlepsze wyniki osiągają edycje 85D:

Realne zasięgi samochodu Tesla Model S 85 / P85 w zależności od roku produkcji i wersji napędu (c) teslanews.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
|REKLAMA| |/REKLAMA|

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.