Według oficjalnych dokumentów opublikowanych przez Chińskie Stowarzyszenie ds. Samochodów Osobowych (CPCA), fabrykę Tesli w Szanghaju (Chiny) w ostatnim okresie miesiąc w miesiąc opuszczało ponad 50 000 samochodów. Gdyby tempo zostało utrzymane, wytwarzałaby ona 600 000 pojazdów rocznie!

Giga Shanghai stała się klejnotem w koronie. A zaraz ruszą Giga Berlin-Brandenburg i Giga Texas!

W listopadzie 2021 roku Tesla sprzedała 52 859 aut wyprodukowanych w Giga Shanghai. 21 127 z nich (40 procent) trafiło na eksport, pozostałe 31 732 znalazło nabywców w Chinach. W poprzednim miesiącu było to w sumie 54 391 samochodów. We wrześniu również udało się przekroczyć 50 000 egzemplarzy, co daje wydajność na poziomie 600 000+ aut rocznie!

Część pojazdów trafia na eksport i płynie na przykład do Europy, część jest dystrybuowana lokalnie. Jak na razie wszystkie znajdują nabywców, co jest doskonałym wynikiem, jeśli wziąć pod uwagę, że mówimy o zaledwie dwóch modelach: Tesli Model 3 i Tesli Model Y.

Gdyby fabryka zdołała utrzymać to tempo produkcji, a ludzie nadal kupowaliby Tesle, sama tylko Giga Shanghai będzie w stanie wytworzyć więcej pojazdów niż w roku 2020 fabryki w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone) i w Szanghaju razem wzięte! Dla porównania: najlepszy wynik marki Lexus w historii to 765 330 aut w 2019 roku. Zanosi się więc na to, że sama tylko chińska fabryka zbliży się do wyniku Lexusa sprzed dwóch lat, a cała Tesla już w tym roku zje Lexusa na kolację.

Nie zapominajmy też, że Elon Musk buduje dwie kolejne fabryki. Nie robiłby tego, gdyby nie wiedział, że na jego samochody nie ma popytu.

Zdjęcie otwierające: fotografia rodzinna, od lewej stoją Tesla Model S, 3, X, Y. Z Chin wyjeżdżają dziś tylko dwa warianty, Tesla Model 3 (czerwona) i Tesla Model Y (niebieska) (c) Tesla

To może Cię zainteresować
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz komentarze
0
Skomentujx
()
x