Tesla poinformowała właśnie o odblokowaniu 150 kW na europejskich Superchargerach v2 (wersji drugiej). Czytelnicy informują nas, że Supercharger Kostomłoty i Supercharger Katowice na pewno obsługują wyższą moc – w Teslach Model 3 udało się tam osiągnąć w porywach do 146-147 kW.

Superchargery w Polsce a 150 kW

Jeden z naszych Czytelników zrobił zdjęcie w Kostomłotach pod Wrocławiem: jego Tesla Model 3 osiągnęła 146 kW, co przełożyło się na +957 kilometrów zasięgu na godzinę, czyli niemal 160 kilometrów na 10 minut. Inny Czytelnik informuje nas o 147 kW na Superchargerze w Katowicach (ale bez zdjęcia).

Również Poznań i Ciechocinek zgłaszają obsługę 150 kW, choć nie mamy jeszcze informacji od nikogo, kto by się tam ładował. Ta ostatnia stacja jest o tyle istotna, że biegnie przy szlaku komunikacyjnym nad morze, a jeszcze kilka dni temu nie działała:

> CIECHOCINEK. Uwaga, Supercharger Tesli nie działa – firma ponoć nie płaci rachunków

Kto skorzysta z mocy ładowania do 150 kW?

Z podniesionej mocy ładowania skorzystają właściciele następujących wersji samochodów:

  • Tesli Model 3 Long Range – do 150 kW,
  • Tesli Model S i X „Raven” – do 150 kW,
  • Tesli Model S i X (2018, 2019) – do około 130-135 kW.

W pozostałych rocznikach wyższa moc ładowania może wynosić do około 123 kW. W Tesli Model 3 Standard Range Plus sytuacja jest bez zmian, samochód nie osiągnie więcej niż 100-110 kW.

Dodajmy, że cała aktualizacja oprogramowania pozwalająca na podniesienie mocy ze 120 do 150 kW odbyła się zdalnie. Tymczasem GreenWay Polska informuje, że na niektórych swoich stacjach ładowania przechodzi z 50 na 100 kW, ale proces odbywa się dość wolno, ponieważ zawsze wymagane są odwiedziny ekipy techników.

> Tesla Model 3 = najlepszy system audio na rynku

[Głosów:1    Średnia:5/5]
|REKLAMA| |/REKLAMA|