Zgodnie z mailem Elona Muska, którym próbował on uzasadnić zwolnienia w Tesli, już w maju 2019 roku do Europy powinny zacząć docierać tańsze Tesle 3 Mid Range z baterią 62 kWh. Jak wylicza portal www.elektrowoz.pl, ich cena w Polsce powinna rozpoczynać się od około 220-230 tysięcy złotych.
Tania Tesla Model 3 w Europie w maju. Kiedy najtańsza? Nie wiadomo
Zgodnie z mailem Elona Muska zacytowanym przez portal Teslarati (źródło), Tesla przygotowuje się do zwolnienia około 7 procent pracowników. Firma chce w ten sposób „zoptymalizować produkcję”, by wytwarzanie najtańszego Modelu 3 Standard Range stało się opłacalne. Przypomnijmy: Tesla 3 Standard Range (SR) to wersja z baterią o pojemności około 50 kWh i z zasięgiem około 350 kilometrów.
> Program referrali Tesli kończy się 1 lutego 2019. W Polsce liderem Jerzy
Cena najtańszej Tesli 3 Standard Range ma wynosić 35 tysięcy dolarów, czyli równowartość 132 tysięcy złotych netto. Tymczasem obecny koszt produkcji lepszej Tesli 3 Mid Range (62 kWh, 425 km zasięgu) to około 38 tysięcy dolarów. Czyli za dużo.
Z naszego punktu widzenia najważniejsza jest inna deklaracja: Elon Musk sugeruje, że już w maju 2019 roku do Europy trzeba będzie skierować tańsze warianty Tesli 3 z mniejszą baterią – właśnie Model 3 Mid Range 62 kWh, którego cena szacowana jest na 220-230 tysięcy złotych.
Około dwa miesiące później na amerykańskim rynku powinna zacząć pojawiać się najtańsza Tesla Model 3 SR za 35 tysięcy dolarów – żeby utrzymać ruch w interesie. Data premiery tej wersji na naszym kontynencie nie jest jeszcze znana.
Na zdjęciu: Tesla Model 3 zjeżdża z taśmy montażowej
Nazwy wykorzystywane w tekście:
- Tesla Model 3 Standard Range = Tesla 3 Standard Range = Tesla 3 SR = Tesla Model 3 z baterią ~50 kWh i zasięgiem ~350 km,
- Tesla Model 3 Mid Range = Tesla 3 Mid Range = Tesla Model 3 z baterią 62/63 kWh i zasięgiem 418/425 km w zależności od wersji,
- Tesla Model 3 Long Range = Tesla Model 3 Dual Motor = Tesla Model 3 Long Range AWD = Tesla Model 3 z baterią 75 kWh, napędem na obie osie i zasięgiem 499 km.
Wszystkie podawane powyżej zasięgi to zasięgi EPA, czyli realne odległości, które można przejechać przy dobrej pogodzie w trybie mieszanym. Warto pamiętać, że w Europie obowiązuje procedura WLTP, która zawyża zasięgi, a przez to nieco je odrealnia.